.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توهم برخورداری برخی از شهرها از امکانات ویژه مرکز استان!
شمال نیوز: در کل کشور ما حتی یک مرکز استان بدون فرودگاه نداریم و فرودگاه دشت ناز ساری نیز مرکز اداره کل فرودگاههای سه گانه مازندران تلقی شده و انتقال آن به میاندرود، اشتباه مشهودی بود که نمی بایست ...
توهم برخورداری برخی از شهرها از امکانات ویژه مرکز استان!

شمال نیوز: مازندران علاوه بر اینکه در آتش فقر و محرومیت سیاسی می سوزد، گاهی اوقات گرفتار برخی از فقرهای اجتماعی و فرهنگی نیز می شود که بطور مشخص می توان به انتظار خیالی برخی از شهروندان شهرهای درجه پایین در توهم برخورداری از بعضی امکانات مرکز استان مثل دانشگاهها و ادارات کل و سازمان های استانی در آن شهرستانها و حال هم، باور نادرست شهروندان شهرستان تازه تأسیس میاندرود و اصرار بر استمرار یک تصمیم اشتباه در دولت دهم یعنی خارج کردن فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری از حوزه استحفاظی شهرستان ساری و ادامه الحاق آن به این شهرستان مبتدی و درجه چندم استان است!
اینکه چرا شهروندان میاندرودی بر برخورداری از فرودگاه بین المللی در حوزه شهرستان خود اصرار دارند، ابهامات متعددی در ذهن ها نقش می بندد، اما مبهم تر از آن، میدانداری متعصبانه برخی از فرهیختگان و مدیران این شهرستان در این رابطه و فرستادن پالس های تهدید برای نهادهای ذیربط در مرکز استان است!

جالب است گفته شود همه اینها در شرایطی انجام می پذیرد که در کل کشور ما حتی یک مرکز استان بدون فرودگاه نداریم و فرودگاه دشت ناز ساری نیز مرکز اداره کل فرودگاههای سه گانه مازندران تلقی شده و انتقال آن به میاندرود، اشتباه مشهودی بود که نمی بایست انجام می گرفت از این لحاظ باید جلوی این تصمیم نادرست را هر چه زودتر گرفت تا اعتبار مرکز استان مازندران به این راحتی پایمال نگردد.

البته امام جمعه و فرماندار و بسیاری از مدیران میاندرود، افراد بسیار آشنا با نظام اداری کشورند و کاملاً می دانند که ساری به عنوان یک مرکز استان و در این مورد بخصوص بعنوان یک شهرستان مادر و متقدم، نباید از این امکانات محوری و تعیین کننده محروم می شد و حالا هم تا دیر نشده باید با سرعت بیشتری، این تصمیم اشتباه تصحیح شود تا با اعتبار فرااستانی مازندران بیش از این بازی نشود!

بنابر این از میاندرودی های عزیز که همان ساروی های دیروزند، انتظار می رود تا نسبت به این موضوع منطقی تر برخورد کرده و نگذارند که با بروز احساسات خام، روند تصحیح و اصلاح تقسیمات کشوری با تأخیر و یا خللی مواجه گردد. 



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا 18 دي 1392
با سلام: آقايي كه نميدونم كي هستي قبل از قلم زدن فكر كردن لازم و بلكه به گفته بزرگان واجب.
نكا چوب كه از اصل براي ساري بود و تا جدا شدن شهرستان مياندورود در حوزه تقسيمات كشوري در محدوده شهرستان را هم بگوييد جدا كنند.
شركت دشت ناز و زمينهاي آن كه كه به نام ساري است را بردارند. شركت مهدشت كه به نام ساري شناخته شده است را و ديگر شركتها و موسسات و اراضي و املاك آنها . خوب ديگر مياندورود ميشود شير بي يال و دم و اشكم .
فرودگاه ساري مگر نامش را تغيير دادند ، جايگاه و بين المللي بودنش را عوض كردند و ... كه اينطور به زحمت افتاده قلم فرسايي ميفرماييد به گفته امام جمعه شهرستان مياندورود نامش هرچه ميخواهد باشد در هر صورت از قلب مياندورود ميگذرد و عوايد معنوي آن براي مياندورد است و ميبايستي براي آن مردم شهرستان احترام قائل شد. لطفا قدري تامل و تفكر كنيد. مديريت محترم سايت هم بهتر است بيشتر بر طبل اختلافات نكوبد
شهروند ساروی 18 دي 1392
سلام ایجاد مشکل موضوع فوق نشات گرفته از سوئ مدیریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی سارویهاست چراکه با تکه تکه کردن ساری و بازی با شعور و منافع مردم ساری را از کلان شهری خارج کردند الان هم این نمایندگان بجای جذب بودجه بدنبال کسب رای از طریق ایجاد شهرهای هولار فرحاباد و ...بدون هیچ امکانات و بودجه میباشند ای مردم فهیم ساری و اطراف اگاه باشیم .
نا شناس 18 دي 1392
باسلام
چرا ساروي ها همه چيز را براي خودشان مي خواهند؟
مگه مياندرود و ساروي ها بام فرقي مي كنند!؟ كه نمي گذارند امكانات متعلق به شهرستان ما در اختيار و تحت سيطره ساروي ها باشه؟
مگه خون شما رنگين تره؟
نا شناس 18 دي 1392
ولی خواهشمندم اسرم و جامخانه هم به ساری بازگردانید.در میاندرود چیزی به نام تعصب به سورک وجود ندارد و تمام تعصب و عشقمان به ساری می باشد و در واقع میاندرودی های غیر سورکی خواهان بازگشت به شهرستان ساری هستنند.
سوشیانس 18 دي 1392
میاندرود نباید از ساری جدا میشد!

حالا که جدا شد، چرا چوب لا چرخش میکنین؟!
چرا میخواین تیکه تیکه-ش کنین ؟!

یا کلش رو دوباره به ساری الحاق کنین یا بیخیالش بشین!

این که نمیشه هر قسمتش رو که ساری خوشش برا خودش بگیره و بقیه رو شوت کنه واسه میاندرود!!

یا کلش الحاق بشه یا هیچ!!

نا شناس 18 دي 1392
حالا فرودگاه مال مباندرود باشه چی از ساری کم میشه مردم ساری دیگه حق پرواز با هواپیما رو ندارند
یا راهشون به فرود گاه دورتر میشه
با الحاق فرودگاه به میاندرود ساری کوچک نخواهد شد ولی میاندرود رشد میکند و سرمایه گذاران بیشتری تمایل به سرمایه گذاری در ان پیدا میکنند
پس تعصبات کورکارانه را کنار بگذاریم و پیشرفت ایران برای ما مهم باشد
نا شناس 18 دي 1392
اصلن این بازی میاندرود کار ... بود که برای خود شیرینی سه چهار تا روستا رو تبدیل به شهرستان کردن در صورتی که جاهای خیلی قدیمی تر و پیشرفته تر از این چند تا در و دهات بودن که مستحق شهرستان شدن بودن... حالا این ... با این کارش رای هم نیاورد ولی نقش منفعلانه آقای ... رو هم نباید از نظر دور داشت خدا میدونه پشت پرده چه خبر بوده؟؟؟
نا شناس 18 دي 1392
درود بر نویسنده این مطلب. جناب آقی دامادی شما پا پیش بگذارید حضرت آیت الله طبرسی شما اقدامی نمائید. میاندرودی های عزیز و به قول دوستمون ساروی های دیروز بیائید با هم با شیم.
موسوی 18 دي 1392
زمانی که آقایان به هول و ولا افتادند و بدون کار کارشناسی خیانتی به شهر ساری کردند باید جلوی این افراد می ایستادیم این تازه کوچکترین زیانی است که ساری از جدایی میاندرود دارد تاوان پس می دهد. خدا این آقایان را هیچ گاه نبخشد که تیشه به ریشه این شهرستان تاریخی و بزرگ استان زدند. بعد همین ها میا یند شعار میدن که ما به دنبال کلانشهر کردن ساری هستیم. خدا از شما نگذرد که این درد را بر ساری تحمیل کردید
نا شناس 17 دي 1392
درود بر بابل یکپارچه...
ولي 17 دي 1392
ان شااله با همت مجدد نمايندگان شجاع شهرستان ساري بزودي شهرستان فرح آباد تصويب تا مركزيت ساري بيش از پيش نمايان گردد
نا شناس 18 دي 1392
جدایی میاندرود ... محض بود . اصلا از سورکی ها سئوال بفرمائید که اهل کجایی ؟ چه جوابی به شما می دهند؟ ما نخواستیم میاندرود را . من به عنوان یک جوان سورکی افتخارم این است که تعلق به شهر ساری دارم.
نا شناس 18 دي 1392
من به عنوان یک سورکی عرض میکنم که شهر من ساری است میاندرود تا شهر شود. دل صاحبش آب شود
نا شناس 18 دي 1392
کو حاج صادق رنجبر که جوابیه ای بدهد سنگین
حقگو 19 دي 1392
راستی ، مسعود بارزانی اهل سورک هستش!!!
صبرایی 19 دي 1392
من نمیدونم این سارویها کار وزندگی ندارندبجای این همه اصرار برای گرفتن فرودگاه بخدا اگه وقتتون رو صرف کارهای واجب تر کنید خیلی بهتره..بابا.ایهاالناس این فرودگاه چه خوب وچه بد ماله شهرستان میاندرود میباشدسارویها دیگه به میاندرودیها طعنه نزنید یک عمری میاندرود زیر نظر شما بود چه گلی به سر مازدید بیاید بیکارا رو ببینید وفور یافت میشوددرپایان ////کل اگر طبیب بودی سر خود دوانمودی///سورکی ریکا
نا شناس 18 دي 1392
اخه داداش مردم شام ندارن بخوردن شما دنبال چی هستید این یکی از قواعد کوچیک تقسیمات شهری استانی که هرچی تویی محدوده هست جز تقسیمات که بچه 10 الی 11 ساله می دونه استان ما خیلی عقب افتاده ای سارویهای که 60 تا مرکز وسازمان داخل هستن چکاره شد ه اید که الان نیستید تازه دارید صاحب شهر میشید دوتاهم نمایند ه دارید چکاره شدید که فرودگاه جز تقسیمات حالا جداشدین ناراحت شدید واقعا جای تاسف داره واقعا هم ما می گیم شعیه علوی هستیم اما توعمل صفریم فقط بلدیم این شهرو اون شهر کنیم هم دیگه رو متلک بارکنیم چقدر///
نا شناس 19 دي 1392
"درود بر بابل یکپارچه..."

چک سال بود این حرف
خوبه همه می دونن شما بابلی توی خودتون دارین همدیگر و تیکه پاره می کنید . حالا بماند داستان جدا سازی بندپی .
مبینا 19 دي 1392
چقدر خودبرتربین و متکبرانه!!
حالا درسته ساری مرکز شهرستانه اما اینکه بقیه شهرها رو دسته چندم و مبتدی بنامیم، این خلاف منطق و با روح تواضع ناسازگاره.باعث تاسفه یه همچین مطالبی نوشتن و فاجعه است انتشار دادن اون.
نا شناس 19 دي 1392
این چه حرفی هست که دارید میزنید . پس اگر اینطور هست تنکابن هم پیگیر بازگرداندن فرودگاه رامسر به شهرستان تنکابن باشه! تا سال 58 رامسر مثل میاندرود بخشی از تنکابن بود ولی بعد از شهرستان شدن جدا شد و فرودگاه هم رفت.

ولی این به این معنی نیست که فرودگاه از منطقه رفته باشد. بلکه فرودگاه رامسر به کل منطق خدمات میدهد. ساروی ها هم باید این بی منطقی رو کنار بگذارند و بپذیرند که فرودگاه متعلق به شهرستان میاندرود است نه ساری!
نا شناس 19 دي 1392
این چه حرفی هست که دارید میزنید . پس اگر اینطور هست تنکابن هم پیگیر بازگرداندن فرودگاه رامسر به شهرستان تنکابن باشه! تا سال 58 رامسر مثل میاندرود بخشی از تنکابن بود ولی بعد از شهرستان شدن جدا شد و فرودگاه هم رفت.

ولی این به این معنی نیست که فرودگاه از منطقه رفته باشد. بلکه فرودگاه رامسر به کل منطق خدمات میدهد. ساروی ها هم باید این بی منطقی رو کنار بگذارند و بپذیرند که فرودگاه متعلق به شهرستان میاندرود است نه ساری! وقتی این برخوردهای بی منطق شما رو میبینیم دنبال استان شدن هستیم بعد گلایه هم دارید که چرا دنبال جدایی هستید.

شما به شهرستان همجوار خودتان رحم ندارید. بر فرض روی تابلوی فرودگاه نوشته شود فرودگاه میاندرود ، چه چیزی از ابهت کذایی مرکز استان کم میشه. قم به عنون مرکز استان و یک کلانشهر ، هنوز فاقد فرودگاه است پس از ابهت قم کاسته شد!

شمال نیوز مدیونید اگر منتشر نکنید!!!
نا شناس 18 دي 1392
پس به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) هم چون در شهرستان رباط کریم واقع شده بگوییم فرودگاه رباط کریم ؟؟؟؟؟ این دیگه چه منطقیه؟؟؟ برادر خیلی از فرودگاههای دنیا رو خارج از شهر می سازن مثلا فرودگاه شیفول آمستردام که 40 کیلومتری مستردام هست رو باید بگذارند به اسم اون روستایی که فرودگاه واقع شده؟؟؟؟؟ اسناد بین الممی رو چیکارش کنیم؟ ایکائو (سازمان بین المللی هواپیماییاین فرودگاه رو به اسم ساری می شناسه و این نام ثبت شده اینجاست.....برایش نام مجعول بسازیم که همه دنیا به ما بخندن؟؟ بعد از چند سال به سلامتی اگر میاندورود هم سه شهرستان جداشد اونوقت باز هم اسم فرودگاه رو عوض کنیم؟ اینقدر تعصب کورکورانه؟؟؟icao(international cicvil aviation organization)SRI(DASHTE-NAZ)AIRPORT.......OINZ
صبح خيز 18 دي 1392
عزيز! نمي دانم كه هستي و چه نيتي از اين نوشته ساده انگارانه و نسبتااحساساتي داري؟ شايد بتوات گفت همه مياندرودي ها _ سوركي ها هم_ تعلق خاطر بسيار زيادي نسبت به ساري دارند. اصلا ابتدا خود را ساروي و بعد مياندرودي مي دانند. اگر فرودگاه دشت ناز را بر داريد قسمت اعظمي از شهر سورك هم با آن مي رود و چيزي از مياندرود نمي ماند. اگر با نگرش مثبت به شهرستان شدن مياندرود نگاه كني مي بيني كه حتي اين اقدام به نفع شهرستان ساري شده است چون بودجه مستقلي براي مياندرود در نظر مي گيرند و ديگر سربار ساري نيست. ديگر اينكه كلان شهر شدن ساري با كلان شهرستان بودن فرق مي كند. و نهايتا اينكه مياندرودي ها از الحاق مجدد به ساري استقبال مي كنند اما اينگونه تجزيه كردن را نمي پذيرند.
نا شناس 18 دي 1392
توروخدا ساروی ها و میاندرودی ها با هم متحد شوند و دوباره به آغوش گرم ساری بازگردید .نگذارید یک غریبه برایمان تصمیم بگیره.خداییش چه کسی بیشتر از ساروی ها یک میاندرودی را دوست دارد؟میاندرود یعنی اصالت پدران و مادران ما.خدایا میاندرود ساری را دو باره به ساری برگردون.
نا شناس 18 دي 1392
احسنت بر نظر و منطق تنکابنی
rastin 18 دي 1392
شما ساروی ها عجب استدلال جالبی دارید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! باید نماینده ساری و میاندورود از هم جدا باشند
نا شناس 19 دي 1392
جناب تنکابنی عکس بالارو ملاحظه بفرما نوشته فرودگاه بین المللی ساری.ضمنا با گرفتن یک الی دو روستا(اگر کل میاندرود عزیز بازگردد که چه بهتر) دوباره فرودگاه دشت ناز ساری در حوزه شهرستان ساری قرار میگیرد.در هر دو صورت روی اصل موضوع که فرودگاه برای ساری است تغییری ایجاد نمیشود واین مورد ثبت شده و تغییری هم نخواهد کرد چه به ذائقه دوستان خوش بیاد و جه نیاید ساری فرودگاه دارد.در مورد فرودگاه رامسر یا تنکابن هم چون به من ربطی ندارد نظری نخواهم داد.
طوری 19 دي 1392
سلام
باجدایی میاندورود چیزی از ساری کم نشد . میاندورودی همیشه ساروی میماند . پس با این حرفهای بی ارزش بین مردم خوب ساری بزرگ اختلاف نیاندازید .
به امید جدایی بندپی ازشهر بزرگ بابل .---بندپی ریکا
نا شناس 19 دي 1392
آقایی که کامنت گذاشتی که قم فرودگاه نداره. فکر کنم اینقد سواد داشته باشی که حداقل تو اینترنت سرچ کنی که ببینی قم فرودگاه داره یا نه. پس به آدرس زیر سر بزن لطفا : www.qom-airport.ir ضمنا بابلی ها لطفا کامنت نذارن این یه مساله خانوادگیه. شما برید دعواهای خودتوتو حل کنید. شمال نیوز لطفا حذف نکن.
نا شناس 19 دي 1392
هر چه به نظرات بالا می اندیشم بیشتر به مظلومیت وصبوری مردم عزیز غرب استان پی می برم. چالوس نعیما
نا شناس 19 دي 1392
اسرم وجامخانه را به ساری ملحق کنید ...ضمن اینکه ارزش زمین های ما بعد از جدایی کمتر شده مسئولین محترم لطفا بخش میاندرود را دوباره به ساری ملحق کنید
امین 20 دي 1392
به نام خدا
از قدیم گفتن سیاست پدر و مادر نداره و حساب کتاب منطقی سرش نمی شه و همین طور افراد سیاسی هم دنبال اهداف شخصی و منافع خودشون هستن که با یه سری تبلیغات دنبال این باشن که اسمی تو مردم داشته باشن و دوباره نماینده مجلس بشن و ...
واقعاً جای تاسف داره . کاری به میاندورود و فرودگاه و نکاچوب و ... ندارم ولی برای ساروی ها متاسفم که در این مواقع یک مدیر لایق و توانا وجود نداره بیاد از حق ساری دفاع کنه و همه چسبیدن به میزشون که یه وقت نکنه حرفی بزنن و فلان مدیر استانی یا کشوری ناراحت بشه و اینا هستن که دنیاشون را به آخرتشون می فروشن چون برای حفظ جایگاه خودشون نمی تونند و یا نمی خوان از حق و حقوق مردم ساری دفاع کنند. البته طبیعیه و قتی یک مدیر استانی قوی از ساری نباشه و یا اگه هست متعصب نباشه ، همین میشه و ...
امیدوارم تنها مدیر متعصب و باغیرت ساری ، اقای مهندس عبوری شهردار محترم، بیاد و جور نماینده های بی تعصب ساری را که از سالها قبل دم از کلان شهر ساری می زدند را ، بکشه و یه فکری برای ساری و حق و حقوق مردم ساری بکنه ...
در پایان نظر همه هم استانیهای عزیز را جلب می کنم به متن خبر شمال نیوز در تاریخ 24 تیر سال 91 به عنوان نقدي بر نطق معاون عمراني استاندار مازندران؛
کلانشهر! واقعیت یا بازی با کلمات؟! تا بخوانند و پند گیرند ...
امین 20 دي 1392
به نام خدا
از قدیم گفتن سیاست پدر و مادر نداره و حساب کتاب منطقی سرش نمی شه و همین طور افراد سیاسی هم دنبال اهداف شخصی و منافع خودشون هستن که با یه سری تبلیغات دنبال این باشن که اسمی تو مردم داشته باشن و دوباره نماینده مجلس بشن و ...
واقعاً جای تاسف داره . کاری به میاندورود و فرودگاه و نکاچوب و ... ندارم ولی برای ساروی ها متاسفم که در این مواقع یک مدیر لایق و توانا وجود نداره بیاد از حق ساری دفاع کنه و همه چسبیدن به میزشون که یه وقت نکنه حرفی بزنن و فلان مدیر استانی یا کشوری ناراحت بشه و اینا هستن که دنیاشون را به آخرتشون می فروشن چون برای حفظ جایگاه خودشون نمی تونند و یا نمی خوان از حق و حقوق مردم ساری دفاع کنند. البته طبیعیه و قتی یک مدیر استانی قوی از ساری نباشه و یا اگه هست متعصب نباشه ، همین میشه و ...
امیدوارم تنها مدیر متعصب و باغیرت ساری ، اقای مهندس عبوری شهردار محترم، بیاد و جور نماینده های بی تعصب ساری را که از سالها قبل دم از کلان شهر ساری می زدند را ، بکشه و یه فکری برای ساری و حق و حقوق مردم ساری بکنه ...
در پایان نظر همه هم استانیهای عزیز را جلب می کنم به متن خبر شمال نیوز در تاریخ 24 تیر سال 91 به عنوان نقدي بر نطق معاون عمراني استاندار مازندران؛
کلانشهر! واقعیت یا بازی با کلمات؟! تا بخوانند و پند گیرند ...
امین 20 دي 1392
خبر شمال نیوز در تاریخ 24 تیر91 ( بخونید و قضاوت کنید )
نقدي بر نطق معاون عمراني استاندار مازندران؛
کلانشهر! واقعیت یا بازی با کلمات؟!
ین روزها بازار وعده های مدیران استانی به مردم داغ داغ است،معاونت استانداری، فرمانداری ویژه و حالا هم کلانشهر! به مردم وعده داده می شود، در حالیکه همه می دانند که آقایان در پیشینه این وعده ها، عملکرد واقعی نداشته و بیشتر اوقات، مدیریت مجازی را به نمایش گذاشته اند و مردم هم غالباً در مقابل این همه وعده های رنگارنگ که البته قبلاً فقط در ایام انتخابات، متجلی می شدند، هاج و واج مانده اند!
اهالی تنکابن که طلایه دار اینگونه وعده ها هستند، بارها و بارها اعلام کرده اند که معاونت استاندار و فرمانداری ویژه، بازی با الفاظ بوده و فقط بر روی کاغذ نوشته شد و عملاً اتفاق بزرگی را شاهد نبوده اند و به همین خاطر، آنها اینطور طرحها را به بازی گرفتن احساسات خود دانسته و از آنها استقبال نمی کنند و حالا می بینیم که این روند در حال تکرار برای سایر شهرهای بزرگ استان می باشد!
وعده هایی که نامزدهای انتخاباتی مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستاها برای اخذ آرای مردم به آنها می دهند، به اندازه کافی دارای بازتاب منفی بوده و هست و بسیار ناپسند است که ما برای مردم، پکیج های خالی کادو پیچ کرده و به آنها هدیه کنیم و با ایجاد ذوق زدگی های موقت، سلب اعتمادهای درازمدت را در آنها جاودانه سازیم!
احداث بزرگراه تهران-شمال، احداث بزرگراه ساحلی شمال، معاونت استانداری غرب استان، فرمانداری ویژه تنکابن، ایجاد مناطق آزاد اقتصادی، احداث پالایشگاه نفت، کارخانه بزرگ سایپا شمال، شیرین سازی و انتقال آب دریای خزر به سمنان، تأسیس فرمانداری ویژه بابل و در مورد آخر هم ایجاد کلانشهر چهارپاره بابل در صورت موافقت و همکاری شهرهای آمل، بابلسر و قائمشهر و غیره، در رأس وعده هایی است که بدون هیچگونه پشتوانه اجرائی و یا مصوبات و موافقت های قانونی و یا حتی مطالعات علمی و فنی در گذشته به افکار عمومی وعده داده می شود و مردم و مخصوصاً فعالان سیاسی و اجتماعی در حالیکه احساس حق و حقوق جدید می کنند، با تکدر خاطر از مدیران استان و گاهی هم مجموعه مدیران نظام، احساس ناکامی اجتماعی را در خود تقویت کرده و شبیه حالاتی که امروز برخی مردم تنکابن و شاید هم بخشی از شهروندان غرب استان از خود بروز می دهند، دو هوا شده و دچار توهم های غیرعملی می شوند!
چرا برخی ها باید برای دو هورا کشیدن و دو به به چه چه شنیدن، به سمت وعده های توخالی حرکت کرده و مثلاً بخواهند در قبال کارهای نکرده، به قهرمانان مجازی شهر و یا استان شان مبدل شوند؟! در حالیکه شأن مدیران یک نظام اسلامی، فراتر از وعده های خیالی، و تنها و تنها در اندازه های ارائه عملکردهای واقعی است!
آیا نباید از سرنوشت پروژه های بزرگ و ملی همچون شیرین سازی و انتقال آب دریای خزر به سمنان که با حضور رئیس جمهور کلنگ خورده، عبرت بگیریم که حتی نقطه صفر عملیاتی آن شناسائی نشده و یا مطالعات آن به پایان نرسیده و محل تأمین بودجه آن معلوم نشده و نهایتاً هم توسط رئیس مجلس شورای اسلامی ملغی اعلام می گردد، اینگونه افکار عمومی را بازیچه قرار ندهیم؟!
آیا نباید از سرنوشت پروژه خیالی احداث بزرگراه دو طبقه نور-رامسر عبرت بگیریم که هرگز عملیاتی نشد و فقط احساس ناخوشایندی از آثار وعده های توخالی بجا گذاشت؟
آیا نباید از وعده های ارزان شدن بسیاری از گرانی ها توسط مدیران عبرت گرفت که عملاً نه تنها اتفاق نیفتاد، بلکه شاهد افزایش قیمت بسیاری از آنها هم بوده ایم؟!
آیا نباید از وعده های اشتغال به کار بسیاری از بیکاران و مخصوصاً فارغ التحصیلان دانشگاهها عبرت گرفت، که عملاً محقق نشد و سیاهه بیکاران استان مازندران، همچنان در ردیف طویل ترین سیاهه های بیکاری استانهای کشور باقی مانده است؟!
آیا نباید از این همه وعده های عملی نشده در یکایک شهرهای استان عبرت بگیریم که سالها مردم را معطل اجرائی شدن آنها گذاشته ایم، در حالیکه آجر روی آجر نگذاشته و تنها توانستیم حسرت بجا گذاریم؟!
اعتقاد همگانی بر این است که درد مردم با ایجاد تشکلهای ادغامی و یا تفکیک تشکلات موجود التیام نمی شود، یعنی نه با چند پاره کردن یک شهر یا یک استان و نیز نه با یکپارچه کردن چند شهر و چند استان، راه بجایی نمی بریم! و مشکلات مردم با سخنرانی ها حل نمی شود و یقین داشته باشید که مطالبات مردم با نشان دادن باغ سبزها و مدینه فاضله های رؤیایی مدیران هم بجایی نمی رسد، بلکه تنها راه حل، ارائه کار و توسعه خدمت به مردم است و معتقدم که مردم به مرور زمان از مدیرانی که به استراتژی وعده های غیرعملی و یا همان خالی بندی های مدیریتی پناه می آورند، رویکرد درازمدت نشان نمی دهند و مثلاً در پست نمایندگی، رأی اعتماد مجدد به آنها نمی دهند و نیز برای ارزیابی، نمره بالائی برای مدیران اجرائی، در نظر نمی گیرند و آنها را تجدید و یا حتی رفوزه می کنند!
سوگند به همه زیبایی ها که درست نیست مردم را با وعده های پر از اما و اگر، معطل ذهنیت های مبهم خویش کرده و احساسات آنها را به بازی بگیریم و از طرفی نه تنها کاری از پیش نمی بریم، بلکه بنیانگذار تفرقه های نو در استان شده و در تیتراژ رسانه ها بنویسند که مثلاً معاون (فلان شهری) استاندار، در نگاه کلانشهری، فلان شهر را ندید و یا یکی بگوید که ما خواهان ایجاد فرمانداری ویژه در فلان شهریم و دیگری هم بنویسد که اگر اینطوری است، پس فلان شهر، بیشتر از دیگر شهرها مستحق فرمانداری ویژه است! و ما هر روز شاهد نزاعهای رسانه ای بوده و اینبار در حالی جنگ کلانشهرها را به نظاره بنشینیم که مبنایی ندارند و از اساس برای مازندران پوچ است و در حالیکه مرکز استان، سالها در حسرت کلانشهر شدن می سوزد، یکی بیاید و نمک روی زخم شهروندانش بپاشد و سخن از ایجاد یک کلانشهر چهرپاره بگوید، در حالیکه ایجاد چنین کلانشهری برای مرکز استان از توجیه بسار بالاتری برخوردار است!
جالب اینجاست در حالیکه میاندرود از ساری جدا شده، کیاکلا در حسرت فرمانداری شدن است، بندپی سالهاست که ساز جدایی از بابل و شهرستان شدن می زند، رینه و لاریجان در تب جدایی اند و .... و از طرفی بابلسر با هزار اما و اگر از بابل جدا شده، آمل برای خود جایگاهی برتر قائل است و قائم شهر در حد فاصل دو شهرستان سوادکوه و جویبار احساس مرکزیت می کند، آن وقت مدیری استانی، سخن از ایجاد یک کلان شهر چهارپاره با نگرش ادغامی به مرکزیت بابل می زند و آتش مطالبات خفته را مشتعل می کند!
آیا درست است در شرایطی که هنوز مولود زایمان های قبلی در تنکابن و رامسر و نوشهر را بزرگ نکرده و نپرورانده ایم، حالا بیائیم و برای شهرهای عزیز بابل یا آمل و یا قائم شهر سوژه های جدید ایجاد کرده و بر معضلات قبلی، معضلات امنیتی را هم بیافزائیم و از طرفی نزاع کهنه ساری و بابل را دوباره احیاء کرده که مثلاً حرفی زده باشیم و ناممان در افق یک شهر، درخشان بماند؟! در حالیکه بسیاری از مطالبات این شهرها هنوز محقق نشده و افکار عمومی خود را طلبکار نظام و مدیرانش می داند؟!
ما تا کی باید تاوان ناپختگی برخی از این مدیران را بپردازیم و همچنان لاپوشانی کرده و افکار عمومی را به آینده ای توجه دهیم که متأسفانه در آن هر از چند گاهی، چشم اندازهای جعلی از سوی این آقایان که عملکردشان هم زیر سؤال است، به خورد مردم داده می شود؟!
چرا آقای استاندار بر اینگونه اظهارنظرها و افاده ها نظارت و مدیریت نکرده و به تصحیح افکار عمومی و کاهش التهابات اجتماعی نمی پردازد و اظهارات بی پایه و اساس برخی از مدیرانش را تکذیب نمی کند؟!
چرا زمانی که هنوز برخی از تقسیمات کشوری پیشنهادی استان موفق به اخذ مصوبه از هیئت دولت نشده اند، برای شهروندان مناطق دیگر، انتظار ایجاد می کنیم و به تبعات امنیتی و اجتماعی اینگونه مطالبات نمی اندیشیم؟!
چرا اگر هم قرار است کاری بکنیم و وعده های ما هم خیالی و توخالی نیستند، اولویتها را رعایت نکرده و می خواهیم با میان بر زدن ها، اینگونه نزاعهای رسانه ای و محیطی را طراحی کنیم؟!
اگر چه احتمال قوی این است که عمر کوتاه ماندگاری مدیران موجود تا انتخابات بعدی، کفاف اجرایی شدن این وعده ها را نداده و صرفاً می توان کاربرد اینگونه حرف زدن ها را در نیاز روانی برخی از مدیران برای ماندگاری در اذهان شهروندان شهرهای زادگاهی شان نگریست که متأسفانه تاوان اجتماعی سنگینی را با خود همراه می کنند!
در پایان تأکید می شود که آقایان مدیران لطفاً پخته تر حرف زده و قبل از آنکه تسلیم احساسات ناسیونالیستی و یا منافع زودگذر و یا حتی شخصی خود شوند که متأسفانه بارها و بارها به آنها متهم هم شده اند، بیشتر به رسالتهای الهی مسئولیت خود بیاندیشند و بدانند که آنها امانت دار همه شهروندان مازندرانی اند و در قبال یکایک آنها مسئولیت دارند و علاوه بر آن، آنها باید خود را پاسخگوی بازخواست الهی هم بدانند!
صادقعلی رنجیر-عضو هیئت علمی دانشگاه
م 20 دي 1392
کیاسر با این همه فاصله از ساری و اون جاده ی کوهستانی چرانباید شهرستان بشه؟
نا شناس 20 دي 1392
آقای رنجبر"چرا توهین میکنی؟
مگه مردم تنکابن یا غرب استان چه هیزم تری بشمافروختن؟
اگه خواستار تشکیل استان جدیدن حتمااینجوری به حقشان میرسند ضمنالازم نکرده شما وامثال شمابرای ما غرب استانیهامطلب بنویسیدوتوهین کنیدوگرنه ما هم جواب محترمانه ای برای ...شما داریم.
نا شناس 21 دي 1392
شبیه حالاتی که امروز برخی مردم تنکابن و شاید هم بخشی از شهروندان غرب استان از خود بروز می دهند، دو هوا شده و دچار توهم های غیرعملی می شوند!
,شما استاد دانشگاهی؟واقعا برایتان متاسفم
فهمیدی از چه ادبیاتی برای مردم عزیز وفهیم غرب استان استفاده کردید؟
امین 21 دي 1392
با سلام خدمت دوستان غرب استانی مخصوصا دوستانی که خبر آرشیوی بالا رو توهین به غرب مازندران دونستند(مطمنم که درصدخیلی کمی با این دو پیام موافقند یا شاید همین دو نفر باشن و اونها هم عمق مطلب را درک نکردند و سطحی خوندند)
جالبه ، بعد از این همه داستان و ریسمان ، تازه می پرسین لیلی زن بود یا مرد!
اصلاً بحث شرق و غرب و ... نیست . کاش با تفکر و ذکاوت بیشتری جملات را می خوندید! خداوکیلی چرا برداشت مغرضانه می کنید؟
اگر امروز نماینده شهر من بی حساب کتاب و از روی احساس و یا خودشیرینی بیاد بگه که شهر من باید پایتخت کشور باشه و بزرگترین بندر جهان و بهترین فرودگاه ایران و خیلی از این حرفهای دهن پر کن را میزنم و ...! من به عنوان یک شهروند تحصیلکرده که در حد خودم از سیست و اقتصاد و جامعه و ... سردر میارم باید حرفاش رو قبول کنم و بهش رای بدم؟ آخه چرا همیشه ساده و سطحی به مسائل نگاه می کنید؟ هر چی به اندازش و به ظرفیتش خوبه . داخل هر ظرف یا سبدی ، بسته به اندازه و کیفیت اون باید بار بریزیم تا تهش در نره ، چه بسا اگه ظرفیت و یا امکانات موجود خودمون رو ندونیم از چاله به چاه می افتیم و بعد از صرف چندین سال و هزینه های آن چنانی باید بگیم " ما از طلا گشتن پشیمان گشته ایم ، مرحمت فرما و ما را مس کنید"
کاش همه ما ظرفیت و جایگاه واقعی خودمون را بدونیم و از حول حلیم تو دیگ نیفتیم ... امیدوارم همه شهرها به شکل واقعی ، چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اجتماعی و بافت شهری و امکانات و بودجه و ... به درجه ای برسند که هر کدوم ادعا کنند بهترین شهر دنیا هستن ( اما نه فقط تو حرف و شعار !!!)
امین 21 دي 1392
با سلام خدمت دوستان غرب استانی مخصوصا دوستانی که خبر آرشیوی بالا رو توهین به غرب مازندران دونستند(مطمنم که درصدخیلی کمی با این دو پیام موافقند یا شاید همین دو نفر باشن و اونها هم عمق مطلب را درک نکردند و سطحی خوندند)
جالبه ، بعد از این همه داستان و ریسمان ، تازه می پرسین لیلی زن بود یا مرد!
اصلاً بحث شرق و غرب و ... نیست . کاش با تفکر و ذکاوت بیشتری جملات را می خوندید! خداوکیلی چرا برداشت مغرضانه می کنید؟
اگر امروز نماینده شهر من بی حساب کتاب و از روی احساس و یا خودشیرینی بیاد بگه که شهر من باید پایتخت کشور باشه و بزرگترین بندر جهان و بهترین فرودگاه ایران و خیلی از این حرفهای دهن پر کن را میزنم و ...! من به عنوان یک شهروند تحصیلکرده که در حد خودم از سیست و اقتصاد و جامعه و ... سردر میارم باید حرفاش رو قبول کنم و بهش رای بدم؟ آخه چرا همیشه ساده و سطحی به مسائل نگاه می کنید؟ هر چی به اندازش و به ظرفیتش خوبه . داخل هر ظرف یا سبدی ، بسته به اندازه و کیفیت اون باید بار بریزیم تا تهش در نره ، چه بسا اگه ظرفیت و یا امکانات موجود خودمون رو ندونیم از چاله به چاه می افتیم و بعد از صرف چندین سال و هزینه های آن چنانی باید بگیم " ما از طلا گشتن پشیمان گشته ایم ، مرحمت فرما و ما را مس کنید"
کاش همه ما ظرفیت و جایگاه واقعی خودمون را بدونیم و از حول حلیم تو دیگ نیفتیم ... امیدوارم همه شهرها به شکل واقعی ، چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اجتماعی و بافت شهری و امکانات و بودجه و ... به درجه ای برسند که هر کدوم ادعا کنند بهترین شهر دنیا هستن ( اما نه فقط تو حرف و شعار !!!)
-- 20 دي 1392
درچندماه اخیرمجلس چندین مصوبه ودستورات بدون پشتوانه عقلی دولت قبلی راباطل اعلام کرده بهتراست نمایندگان ساری باحمایت ایت الله طبرسی مصوبه شهرستان میاندرود راباطل اعلام کنند واختلاف بین مردم منطقه ساری راازبین ببرند میاندرودهم ساری است وفرقی باساری نمیکندچگونه ودرکدام معیارشهرسازی به فاصله3کیلومتر شهرستان جدید ایجادمیشوددرصورتیکه طبق برنامه های 5 ساله سیاست برکوچک کردن دولت بود.
نا شناس 21 دي 1392
تکه تکه کردن ساری=25امین شهر پر جمعیت ایران=کلان شهر نشدن ساری=شهرهولار و فرح اباد ومیاندرود....
نا شناس 22 دي 1392
شما اول برید دعوای خودتان رو با بابل و میاندرود حل کنید بعد در مورد تنکابن و غرب مازندران اظهار نظر نمایید. لازم نکرده شما برای ما دایه مهربانتر از مادر باشید
نا شناس 22 دي 1392
مياندورود 100 سال ديگه هم شهر نميشه روستاست.
صبرایی 23 دي 1392
میاندروددراین مدت سه سالی که از افتتاحش میگذرد در حاله پیشرفت وطرقی است قول میدهم درسایه راهنمایی امام جمعه عزیز ومسوولین خدوم تا پنج سال اینده یکی از بهترین شهرستانهای این کشور خواهیم شد..از نظر امکانات فرودگاه که داریم دریا وساحل که داریم ومسوولین با نفوذ کشوری ولشگری هم که داریم جالبتر اینکه کارخانه های خوبی هم دراین شهرستان قرار گرفته...پس ////دست دردست هم دهیم به مهر .میاندرودعزیز خود را کنیم اباد///م.ط.س .سورکی ریکا
نا شناس 23 دي 1392
دعوای خودرا با میاندرود و بابل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این جمله در ذهنت ثبت کن که میاندرود افتخار و مایه مباهات ساری و غریبه هایی مانند شما و امام جمعه قصد در ایجاد کدورت دارند که باید بگم ایجاد خلل در بین ساری و میاندرود از محالاته و اما بابل که از لحاظ فرهنگی وسیاسی بیشترین شباهت با شهرهای غرب مازندران بخصوص تنکابن داره ارزانی خودتان.
نا شناس 23 دي 1392
میاندرود افتخار و مایه مباهات ساری است که دارید با زور فرودگاه رو ازش میگیرین !!!!!!!! تازه از نظر فرهنگی و گویشی هیچ ارتباط و نزدیکی بین بابل و تنکابن نیست !!!!!
نا شناس 24 دي 1392
از اون استاد دانشگاه گرفته تا اونایی که «شرق و غرب» ، «بابل و ساری» و «ساری و میاندرود» میکنن!!!
بابا بیچاره ، چقدر قوم و شهر هم رو به رخ هم میکشین!؟
واقعا مازندران چی داره؟ حالا چه برسه به شهر هاتون که دارین این جوری واسه هم کوری میخونین!!
از شرق تا غرب مازندران رو بگیری رشت نمیشه!! کل ملت شمال ایران رو به اسم رشت میشناسن و زبان و گویش شمال کشور رو گیلکی میدونن!!

هیچ فکر کردین که چرا اینجوری شده!!!

خدا سر شاهده اگه شهر های مازندران بجای گروکشی واسه هم دیگه با هم یکصدا میشدن ، مازندران ، به اون چه که حقش بود تو کشور میرسید!
ولی افسوس . . .
نا شناس 23 دي 1392
فرودگاه ساری و باید جزو این شهرستان باشه جالبه میاندرودی های گل حرفی ندارن واز خداشونه که کل میاندرود هم برگرده به ساری ولی ظاهرا تنکابتی ها بابلی ها امام جمعه جویباری مشکل دارن با این موضوع
علی 23 دي 1392
اگربناحق بابلسروفریدونکنار(که تا همین چندسال قبل جزءشهرستان بابل بودند) ازبابل جدا نمیکردند,الان بابل تبدیل به کلانشهرمیشد,که متاسفانه بدخواهان اینجوری وزیرزیرکی بابل را تکه پاره کردندتاکلانشهرنشود.
نا شناس 24 دي 1392
بابلسر از ابتدا شهر بود و نامش هم در قدیم شهر مشهدسر بود و قدمت شهر بودنش بیشتر از بابل بوده و هست و پیشینه تاریخی و اجتماعی مستقل داره. ولی اگر به این حرف ها باشه چندسال قبلترش بابل ،قائمشهر بابلسر هم جزو شهرستان ساری بود.موضوع اینه که میاندرود همیشه بخشی از ساری بود و میاندرودی ها هنوز خودشونو ساروی میدونن و راضی به جدایی نبودند.
نا شناس 24 دي 1392
نه جانم کل شمال به رشت نمبشناسن بلکه رشت و اردبیل یکی میدونن و از این طرف ساری و گرگان(باور کن در واقعیت جامعه و برخورد با سایر ایرانی ها به من اثبات شد و انصافا هم ساروی ها و گرگانی ها همیشه با همن ).البته یه موردی هم هست مثلا در مازندران و گلستان تحصیل جرف اولو میزنه ولی گیلانی ها به هنرپیشگی و مشتقاتش اقبال نشون میدن واسه همین چایگاه اصلی رشتی ها از لحاظ حرفه در صدا وسیماست ( مبلغ زبان گیلکی شدند) ولی مازندران و گلستان در مشاغل جدی تر و تخصصی تر.زبان اصلی گیلانی ها همچنان گیلکی ولی در اینجا سالهاست زبان اصلیشون فارسی شده.هیچوقت کسی حساسیتی به من ساروی گرگانی نشون نداد ولی جساسیت ها روی رشتی خیلی خیلی زیاده.البته تصادفا چند وقت پیش در سایتی اختلاط رشتی ها و انزلی . لاهیجانی و رودسری دیدم و به وضعیت مازندران امیدوار شدم و متوجه شدم مشکلات بین شهرهای مازندران خیلی سطحی.( اینترنت در گیلان نفوذ کمتری نسبت به مازندران داشته و هنوز نطرات خیلی از گیلانی بکر مونده).بنده که تا الان به گیلان نیومدم ولی کسانی که رفتند گفتند محرومیت در گیلان بیشتر از مازندران و گلستان .در هرصورت ما که امیدواریم هموطنان رشتی و گیلانیمان در رفاه آسایش کامل فردی و عمومی باشند و انشاالله مازندران هم از این همه محرومیت و بیکاری رها بشه و همینطور گلستان.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.183 seconds.